پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2880
-
الف
+

پیکر استاد پیشکسوت تئاتر وارد ایران شد

رکن‌الدین خسروی، هنرمند تئاتر پس از بیست سال دوری از ایران، دوباره به وطن بازگشت

رکن‌الدین خسروی، هنرمند تئاتر پس از بیست سال دوری از ایران، نیمه شب شش بهمن ۱۳۹۵ دوباره به وطن بازگشت.

به گزارش آی فیلم،  پیکر رکن‌الدین خسروی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر نیمه شب ششم بهمن، در میان استقبال هنرمندانی که از شاگردان و دوستان او بودند، وارد تهران شد.

آتیلا پسیانی، اصغر همت، رویا تیموریان، ایرج راد، جمال میرصادقی، عطاالله کوپال، تاجبخش فنائیان، سهراب سلیمی، حمید مظفری، مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، الهام پاوه‌نژاد و... چهره‌هایی بودند که ساعت ۱.۳۰ نیمه شب درفرودگاه  امام خمینی(ره) حاضر شدند تا از ورود پیکر رکن‌الدین خسروی استقبال کنند.

رکن‌الدین خسروی، که چندی بود از بیماری آلزایمر رنج می‌برد، حدود ده روز پیش، در سن ۸۸ سالگی درگذشت. خسروی متولد سال ۱۳۰۸ و دانش آموحته هنر نمایش بود. او از بنیانگذاران اداره هنرهای دراماتیک در ایران بود و در شکل‌گیری تئاتر دانشگاهی نقش زیادی داشت.

خسروی در مدت فعالیت هنری خود بیش از ۲۰ نمایش در داخل و خارج از کشور روی صحنه برد و در سال ۸۹ مراسم بزرگداشتی برای او توسط خانه تئاتر برگزار شد. این هنرمند به مدت بیست سال ساکن لندن بود و در این کشور فعالیت هنری خود را دور از وطن ادامه می‌داد.

مراسم تشییع پیکر استاد فقید رکن الدین خسروی با احترام به شهدای آتشنشان با یک روز تاخیر و روز جمعه 8 بهمن ماه ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت برگزار و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده می شود.

غ.ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر